Toonaangevende leverancier van productieoplossingen, Sanmina, werkt samen met GlobalSign voor betere beveiliging tegen phishing

15 October 2019

Toonaangevende certificeringsinstantie stelt Sanmina in staat om e-mail digitaal te ondertekenen en alle interne communicatie te versleutelen

BOSTON (Verenigde Staten), 15 oktober 2019 -- GMO GlobalSign (www.globalsign.com), een wereldwijde certificeringsinstantie (CA) en toonaangevende aanbieder van identiteits- en beveiligingsoplossingen voor het internet der dingen (Internet of Things - IoT), kondigde vandaag aan dat het samenwerkt met Sanmina, een toonaangevende leverancier van geïntegreerde productieoplossingen, voor de digitale ondertekening van alle uitgaande e-mail. Daarnaast versleutelt Sanmina alle interne communicatie met Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions (S/MIME).

Phishingaanvallen en andere beveiligingsproblemen blijven wereldwijd toenemen. Daarom heeft Sanmina S/MIME certificaten van GlobalSign toegevoegd aan haar IT-beveiligingsprogramma voor de versleuteling van alle interne communicatie en de digitale ondertekening van e-mail voor 25.000 werknemersaccounts in Gmail. Door samen te werken met GlobalSign kon Sanmina ook Gmail-berichten versleutelen met klanten die S/MIME al geïmplementeerd hadden.

Sanmina ontwerpt, produceert en herstelt enkele van de meest complexe en innovatieve optische, elektronische en mechanische producten ter wereld en levert end-to-end ontwerp-, productie- en logistieke oplossingen aan Original Equipment Manufacturers (OEM's).

“Door GlobalSign te integreren in ons e-mailsysteem beschikt Sanmina over geavanceerde beveiliging voor e-mailcommunicatie, waardoor we ons kunnen wapenen tegen phishing- en social engineering-aanvallen,” vertelt Matt Ramberg, VP of Information Security, Sanmina. “De recente beschikbaarheid van S/MIME in GSuite bood de mogelijkheid om deze verbeteringen tot stand te brengen met GlobalSign, zodat onze werknemers, klanten en leveranciers nog veiliger kunnen communiceren.”

Met de certificaten van GlobalSign kunnen bedrijven e-mail digitaal ondertekenen en versleutelen met behulp van S/MIME-technologie.

Een e-mail digitaal ondertekenen bevestigt het auteurschap en voorkomt niet-toegestane wijzigingen, verzekert de ontvanger dat de e-mail afkomstig is van een betrouwbare afzender en voorkomt dat de inhoud van de e-mail onderweg wordt gewijzigd. Een e-mail coderen beschermt de privacy van het bericht en voorkomt dat gevoelige gegevens in de verkeerde handen terechtkomen. Met S/MIME-encryptie kan alleen de bedoelde ontvanger de inhoud van e-mails lezen.

”Elke dag worden er ongeveer 3,4 miljard spamberichten verzonden. Daarom zijn bedrijven zoals Sanmina steeds op zoek naar een manier om dit probleem, waarvan bedrijven wereldwijd het slachtoffer worden, te minimaliseren. Uiteindelijk vroegen ze ons om hen te helpen om hun e-mailbeveiliging aanzienlijk te verbeteren met onze toonaangevende S/MIME-oplossingen,” aldus Lila Kee, General Manager, Americas, GlobalSign. “De communicatie van werknemers kunnen versleutelen is cruciaal en GlobalSign is een van de weinige vertrouwde CA's wereldwijd die deze mogelijkheid bieden.”

GlobalSign is marktleider in S/MIME-e-mailoplossingen en beschermt tienduizenden bedrijven wereldwijd tegen phishing en andere beveiligingsproblemen. Verdere informatie over onze oplossingen vindt u op https://www.globalsign.com/nl-nl/beveiligde-email/.

Over Sanmina
Sanmina Corporation is een toonaangevende leverancier van geïntegreerde productieoplossingen voor de snelst groeiende segmenten van de wereldwijde EMS-markt (Electronics Manufacturing Services). Sanmina wordt beschouwd als technologieleider en levert end-to-end productieoplossingen, met superieure kwaliteit en ondersteuning, aan Original Equipment Manufacturers (OEM's) die voornamelijk actief zijn in de sectoren van communicatienetwerken, opslag, industrie, defensie, de medische sector, de automobielindustrie en energie. Sanmina heeft vestigingen met een strategische ligging in belangrijke regio's over de hele wereld. Meer informatie over het bedrijf vindt u op www.sanmina.com.

Als één van ’s werelds meest diepgewortelde certiceringinstanties is GlobalSign de toonaangevende aanbieder van betrouwbare identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloudserviceproviders en IoT-vernieuwers wereldwijd hun onlinecommunicatie kunnen beveiligen, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten beheren en authenticatie en encryptie automatiseren. Zijn grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden services, apparaten, mensen en dingen die deel uitmaken van het internet der dingen (IoT). GMO GlobalSign is een dochteronderneming van de in Japan gevestigde GMO Cloud KK en GMO Internet Group, en heeft kantoren in Amerika, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op https://www.globalsign.nl.

Contactpersoon voor mediarelaties
E-mail: amy.krigman@globalsign.com