GMO GlobalSign onthult Certificaat Automatisering Manager

29 May 2024

GMO GlobalSign onthult Certificaat Automatisering Manager

Nieuwe oplossing revolutioneert certificaatbeheer in de PKI-sector met naadloze automatisering

Londen 29 mei 2024 -- GMO GlobalSign, Inc. een wereldwijde Certificate Authority (CA) en toonaangevende leverancier van identiteitsbeveiliging, digitale ondertekening en IoT-oplossingen, kondigde vandaag de rebranding aan van het certificaatautomatiseringsproduct van het bedrijf, Automated Enrollment Gateway (AEG), naar Certificate Automation Manager. De hernoemde oplossing weerspiegelt de sterk toegenomen mogelijkheden die in de loop der jaren zijn geïntroduceerd om tegemoet te komen aan de verschuivingen in de digitale certificaatindustrie en de bredere cyberbeveiligingsmarkt. De Certificate Automation Manager van GMO GlobalSign is een geavanceerde oplossing voor het beheer en de automatisering van certificaten, die is ontworpen om gelijke tred te houden met de ontwikkelingen van klanten op het gebied van beveiliging en digitale identiteit.

Sinds de start in 2013 heeft AEG, nu bekend als Certificate Automation Manager, klanten van GMO GlobalSign geholpen controle te krijgen over het beheer van hun Public Key Infrastructure (PKI), waardoor ze hun eigen efficiëntie en veiligheid konden verbeteren. In de afgelopen jaren is de oplossing uitgebreid van het louter afhandelen van enrollment naar een veel krachtiger oplossing, die gebruikers een uitgebreide suite van certificaatbeheer en automatiseringstools biedt, ongeëvenaard in de PKI-markt. De onthulling van de Certificate Automation Manager komt op een moment dat veel bedrijven nog niet voorbereid zijn op het automatiseren van certificaten. Uit eigen onderzoek van GMO GlobalSign van vorig jaar bleek dat automatisering voor een groot deel van de organisaties aanzienlijke uitdagingen met zich meebrengt op het gebied van techniek, compatibiliteit, beveiliging en expertise.

De rebranding van deze oplossing benadrukt GMO GlobalSign's toewijding aan het leveren van de meest robuuste tool voor geautomatiseerd certificaatbeheer in de PKI-industrie. De nieuwe Certificate Automation Manager biedt functies zoals:

• Clientverificatie voor het verbinden van diensten en apps zonder wachtwoorden;
  • Vermindering van IT-beheer door automatisch beveiligde e-mail in te schakelen zonder tussenkomst van gebruikers of IT - waardoor de risico's van e-mails die niet beveiligd zijn met S/MIME-certificaten worden geëlimineerd;
  • De mogelijkheid om digitale handtekeningen naadloos te implementeren in alle domeinen en bedrijven binnen een organisatie;
  • Effectieve bescherming van netwerk-eindpunten via meerdere registratieopties; en
  • Het direct leveren van vereiste SSL- en TLS-certificaten aan uw webservers om er zeker van te zijn dat ze beschermd en geldig zijn.

"De Certificate Automation Manager van GMO GlobalSign is zoveel meer dan de gateway die we 11 jaar geleden lanceerden. Vandaag de dag is het een volledig geautomatiseerde oplossing voor het beheer van certificaten die alle vereisten van klanten voor een breder publiek voldoet," zegt Devan Rice, Product Manager, GMO GlobalSign. "Dit product stelt ondernemingen in staat om zich aan te passen aan de snel evoluerende veranderingen in het ecosysteem van digitale beveiliging."

Aanpasbaar en flexibel

Naast de rebranding biedt de nieuwste implementatie van GMO GlobalSign's Certificate Automation Manager een breed scala aan nieuwe mogelijkheden, zoals:

• De mogelijkheid voor gebruikers om hun resource- en kostenefficiëntie voor het beheren van beleidsregels en het ondersteunen van een CA-infrastructuur aanzienlijk te verbeteren;
  • Het snel en efficiënt afhandelen van certificaataanvragen op wereldwijde schaal in meerdere domeinen;
  • Het verzekeren dat certificaten correct zijn geconfigureerd en afgestemd op de juiste eind-punten;
  • De optie voor geplande rapporten en logs voor auditing en reviews in lijn met best practices; en
  • Certificate Automation Manager is gemaakt om samen te werken met Azure Entra ID voor een snelle, efficiënte en veilige implementatie provisioning van de wereldwijde certificaatbehoeften van een bedrijf.

Raadpleeg voor meer informatie over Certificate Automation Manager raadpleegt onze nieuwe datasheet of gaat u naar Certificate Automation Manager.

Als een van 's werelds meest vooraanstaande certificaatautoriteiten is GMO GlobalSign de toonaangevende leverancier van vertrouwde identiteits- en beveiligingsoplossingen waarmee bedrijven, grote ondernemingen, cloud-gebaseerde serviceproviders en IoT-innovators wereldwijd veilige online communicatie kunnen voeren, miljoenen geverifieerde digitale identiteiten kunnen beheren en verificatie en encryptie kunnen automatiseren. De grootschalige Public Key Infrastructure (PKI) en identiteitsoplossingen ondersteunen de miljarden diensten, apparaten, mensen en dingen waaruit het IoT bestaat. GMO GlobalSign is een dochteronderneming van GMO GlobalSign Holdings, K.K. een lid van de in Japan gevestigde GMO Internet Group, en heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie naar https://www.globalsign.com.

Contact mediarelaties

Directeur Public Relations - Regio West